akciós termékeink
2015. 07 27
Hány illatjegynek kell szerepelnie egy parfümben?

Hány illatjegynek kell szerepelnie egy parfümben?

Vajon mitől függ, mennyire jó illatú egy parfüm? A minél több illatjegy feltétlenül „jobbá”, komplexebbé tesz egy parfümöt, vagy itt is a „kevesebb több” elve érvényesül? Ha találomra kiválasztunk két parfümöt, például egy olyat, amely 13 (bors, frézia, alma, ibolya, hibiszkusz, jázmin, napraforgó, rózsa, balzsamos szuhar, szantálfa, tömjén, cédrus és bőr) és egy olyat, amely 6 (bergamott, levendula, cédrus, szantálfa, kuszkusz és ámbra) illatjegyet tartalmaz, elsőre azt hihetnénk, az első (a Lacoste 2003-as Pur Femme-je) biztosan finomabb illatú, mint a második (a Creed 1987-es Bois du Portugalja); azonban ez nem feltétlenül van így.

Az egyes illatjegyek harmóniája a legfontosabb

Sokkal fontosabb, hogy az egyes illatjegyek harmonizálnak-e egymással, illetve, hogy hogyan épül fel az „illatpiramis”, azaz, milyen összetevők kapnak helyet a fej-, a szív- és az alapillatban. Egyes parfümgyártók, illetve orrok több, mások pedig kevesebb jegyből szeretik felépíteni az illatpiramist. A szintetikus összetevők használatakor ráadásul ki tudja, egyetlen hozzávaló hány mesterségesen előállított illatjegyet tartalmaz – hiszen ez esetben olyan összetevőket találunk az üvegcsén feltüntetve, mint „tűzenergia” vagy „tiszta hegyi levegő”. Azonban az is igaz, hogy nehéz körülírni egy illatot, amelyet nem a természet, hanem vegyészek állítottak elő. A Hedione szintetikus összetevőt például különböző parfümkritikusok egészen másképpen jellemezték: az egyik szerint „elegáns, áttetsző virágos, jázminos aroma a citrusok frissességével”, mások szerint „édes, virágos-citrusos-gyümölcsös illat”, megint mások szerint pedig „virágos, jázminos, zöldes, olajos illat”. És most csak egyetlen összetevőről beszéltünk.

Ugyanazon illat másképp érvényesül, attól függően, ki viseli

Egyes parfümházak nem tartják szükségesnek egy adott illat összes jegyét megemlíteni a reklámkampányokban; inkább a meghatározó illatjegyekre fókuszálnak; azokra, amelyek erősítik a parfüm imidzsét. Ugyanaz az összetevő teljesen más benyomást kelthet egy-egy parfümben attól függően, milyen egyéb illatjegyekkel kerül egy kompozícióba. Az sem mindegy, ki használja az adott parfümöt, hiszen ugyanazon illat másképp érvényesül egy-egy viselőn, mivel keveredik saját bőre illatával. Így például hiába szeretjük egy adott virág vagy gyümölcs illatát, és hiába tetszik egy a kedvenc növényünk aromáját alapösszetevőként alkalmazó parfüm a kolléganőnkön vagy barátnőnkön; nekünk nem feltétlenül fog jól állni.

Próba nélkül ne vásároljunk illatszert

Így próba nélkül sosem szabad illatszert vásárolnunk: akkor sem, ha a parfüm számos összetevője között nem egy olyat találunk, amelynek kifejezetten szeretjük az illatát. Előfordulhat, hogy kedvenc virágaink vagy gyümölcseink nem alkotnak nekünk tetsző kompozíciót. Ha egy bizonyos illatot (például rózsa, narancs vagy fahéj) keresünk, érdemes több olyan parfümöt végigpróbálgatnunk, amely tartalmazza az adott jegyet. Ugyanazon összetevők más-más arányú elegyei teljesen különböző hatást kelthetnek, illetve különbözőképpen érvényesülhetnek a bőrünkre fújva. Azonban, ha többet is kipróbálunk, biztosan megtaláljuk azt a parfümöt, amely épp annyit tartalmaz kedvenc arománkból, hogy számunkra kellemes legyen.



Kosár

A kosár üres!

 Google+

Kövesd a parfümáruházat a Google plus-on!