Régi parfümök boltja
Rendszeresen érkeznek újdonságok a boltba
A webshop kínálatának darabjait gyönyörű képek mutatják be, és az érdeklődők minden információt megtalálnak róluk. A Miniature Perfume Shoppe legújabb szerzeményei közé tartozik például a Dana parfümház 20 Carats elnevezésű parfümje, amelyet 1933-ban dobtak piacra, és melynek üvegcséjében valódi aranydarabkák úszkálnak.
A Miniature Perfume Shoppe családi vállalkozás
A bolt családi vállalkozásként működik, Allen Aaron White és Leslie Ann White vezetik. Allen Aaron White elmondása szerint a parfümbolt és múzeum ötlete közös hobbijukból ered. Felesége, Leslie Ann 13 éves korában Skóciában élt a szüleivel, és megkapta édesanyjától egy Chanel No. 5 parfüm kiürült miniatűr üvegcséjét. Akkor még nem tudta, hogy az üvegcse nem más, mint egy későbbi 5 ezres gyűjtemény első darabja. A Miniature Perfume Shoppe 1999-ben nyitott meg, majd 10 évvel később elindult a webshop is.
A miniatűr üvegcsék igazi műalkotások
A két alapító szerint a mini üvegcsék gyűjtése még szórakoztatóbb, mint a hagyományos méretűeké. Ezek ráadásul olcsóbbak, így elérhetőbbek is. A mini üvegek általában a hagyományosak tökéletes másolatai, és a vállalkozás vezetői számára igazi műalkotások; gondoljunk csak az üvegcsék és a címkék aprólékosan kidolgozott mintájára. Hetente több száz mini üvegcse érkezik a boltba, és némelyikükben még van is valamennyi a parfümből. Az évek során az egyes illatokat kivonták a fordalomból, illetve jelentősen megváltoztatták az összetevőit; így a gyűjtők számára nagy öröm, ha kézbe vehetik az eredeti változatot. De természetesen ma is gyártanak miniatűr parfümöket, így számtalan újdonság érkezik a boltba.
5 fajta mini létezik
A miniknek felhasználási módjuk szerint 5 fajtájuk van: saját illatszeres üvegcse, minta, teszter, valódi miniatűr és „egyes méretű” üveg. Az első célra leginkább a XVIII. században használták őket. A XIX. század elején és közepén az utazó ügynökök vitték magukkal a miniket az ügyfelekhez, hogy bemutathassák a cég újdonságait.
A mini üvegeket ma főként marketingcélokra használják
Manapság is használják a miniatűr üvegeket, többek közt marketingcélokra. A kozmetikai cégek és drogériák szívesen adnak egy-egy parfümmintát a vásárlóknak, hogy a hagyományos méretű változat megvásárlására biztassák őket. Ezen parfümök üvegén általában a „Kereskedelmi célra nem használható” felirat szerepel. A mai miniatűr parfümök méretükön kívül szinte mindenben megegyeznek a kereskedelmi forgalomban kaphatókkal. Ezeket a gyártó általában ajándékként adja át az értékesítő munkatársaknak vagy az ügyfeleknek. A parfümmintákat manapság már inkább illatosított magazinoldalak formájában kapjuk meg, azonban ma is van olyan gyártó, aki ragaszkodik a hagyományos megoldásokhoz.
A bolt több mint 35 országba értékesít
A miniatűr üvegcsék általában legfeljebb 5 ml-nyi parfümöt tartalmaznak; az 1-3 ml-es üvegcséket mikro-mininek nevezik. A Miniature Perfume Shoppe több mint 35 országból kapott már megrendeléseket, mind parfümösüveg-gyűjtőktől, mind olyan gyűjtőktől, akiket csak a minik érdekelnek, mind pedig olyanoktól, akik magukra szeretnék fújni egykori korok illatait.